elinasserholt

Alla inlägg under november 2013

Av Elin Asserholt - 27 november 2013 20:00

Idag har Aron haft besök av sitt grabbgäng. Är så roligt att se när de leker tillsammans. De börjar bli stora, våra små:-) Lite fika blev det också, så klart;-)

Vi gick en promenad runt Albäcken också. När vi nästan var hemma såg vi ett djur på andra sidan järnvägen, diskussionen blev livlig och fascinationen blev enorm;

- Är det en häst?

- Nej, det är ju en ko!

- Är det inte ett rådjur? 

- Det ser ni väl att det inte är! Det är ju en ko!

- Men den är ju vit på baken! Har du aldrig sett ett rådjur?

- Inte som sett ut så där! 

- Men kolla, den rör på sig! 

- Ja, det kanske är ett rådjur!

- Vad stort det måste vara!

- Kolla, nu rörde det på sig igen!! ...

 

Skulle nog anordna en rådjurssafari här ute, så man lär sig se skillnad på en ko och ett rådjur;-) Roligt hade vi dock:- D

Av Elin Asserholt - 22 november 2013 21:00

Lillgrabben lär sig nya saker varje dag. Nu har han börjat ta sig fram på ett något annorlunda sätt; han krypgår;-)

  Har svårt att hålla mig för skratt när jag ser honom göra så. Goa unge<3 

Av Elin Asserholt - 22 november 2013 17:45

Han har börjat få humör och attityd, min pöjk. Vi satte oss i hans rum tidigare idag för att leka. Men så fort jag försökte delta i lekandet så tog han leksaken ur min han och skrek "(n)äähh!!".  Jag fick alltså inte vara med och leka... 

Fick bli att tyst och snällt sitta och titta på medans denna pojke, som är 11 månader, lekte utan mig..:-p Kände mig något ignorerad;-) Trodde det skulle dröja år innan det blev "ocoolt" att leka med sin morsa;-D men han är visst ute i God tid, haha

Av Elin Asserholt - 19 november 2013 19:45

Inget mer spring i trappen för lilleman, grinden är på plats!! = glad mamma men inte lika glad son;-) 

Av Elin Asserholt - 18 november 2013 21:15

Jag och Aron spenderade helgen i Jönköping hos Emma och Markus. Har haft så mysigt och roligt. 

 

Gick en långpromenad genom stan i lördags och gick in i Sofiakyrkan. Så stor och ståtlig byggnad.. Blev även en sväng på torgmarknaden. Varit en superbra helg:-) 

Av Elin Asserholt - 14 november 2013 17:15


       

Nu är det full fart på Aron. Hinner knappt med i svängarna;-) Ett riktigt busfrö:-) <3 

Av Elin Asserholt - 11 november 2013 20:30

Arons hår blir längre och läyngre.. Det skymmer öronen och luggen har växt ner över ögonen.. Så ikväll fick jag nog, nu är han klippt:-)


[ inte så tokigt;-)]

Av Elin Asserholt - 10 november 2013 20:15

Tänk att Aron börjar bli så stor att det börjar bli dags för godnattsagor vid sängdags. Har länge tänkt göra i ordning nån låda med böcker och ställa i hans rum.. Jag har länge vetat att pappa haft MASSOR av böcker på sin vind som jag fått ta av, och idag gjorde jag det!:-) Tog nästan alla böcker som fanns;-p När vi ända var där och grattade på Fars dag, så passade jag på att rota runt på vinden. 

Och nu står böckerna på Arons rum så nu är der bara att börja läsa:-)


Presentation


Elin heter jag. Är 27 år gammal och bor tillsammans med min sambo, vår son och två katter.
Här på bloggen får du följa mig i min vardag:-)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards